Halaman

Julai 05, 2016

On 30th June 2016, Greentech telah mengadakan Majlis Berbuka Puasa bersama Media.
Majlis diadakan di Kuala Lumpur Golf Country & Club (KLGCC).
Tujuan majlis diadakan bagi meraikan para media dalam usahasama membangunkan nama GreenTech.


Dan aku yang vogue gabra ni ditugaskan menjadi emcee pada hari kejadian. Tak pernah seumur hidup jadi emcee, tiba-tiba jadi bidan terjun. Jantung macam dah terkeluar rasa masa tu. HAHA.


There are new things I've learned throughout this program. It taught me how to be more confidence, even though kau punya slank english tak superb mana, apatah lagi grammar kelaut. Tapi dari situ lah aku belajar sebenarnya di mana kesilapan aku.
Dalam hidup ni kalau kita hanya tengok sahaja, kita tak dapat apa. Kalau kita explore dan cuba sendiri, kita faham bagaimana, dan macamana nak improve diri kita sendiri pada masa akan datang. Take it in a positive way.

So, apahal aku sembang lari tajuk asal ni? Bluerghhh.

Untuk majlis berbuka puasa ini, lebih kurang 20 tetamu media dijemput bersama-sama dengan staff daripada GreenTech. Dalam pada masa yang sama, ia dapat mengeratkan silaturrahim antara Greentech dan media.


Bekerja dalam bidang yang totally berlainan dengan bidang sebelum ni, memberi aku kelebihan untuk menjadi lebih multi-tasking. Jadi kerja kau tak rigid dan membosankan. Itu sebenarnya yang menyumbang kepada mood untuk bekerja. Don't you agree with me? Can you imagine, kau datang kerja tiap hari buat kerja yang sama, hujung bulan tunggu gaji. Otak kau tepu je. Well, I'm not that kind of person. I want more, I want to learn more. That is me.


Tiada ulasan: